OSCB portál
CB ( citizen band ) => Iné => Topic started by: marek560 on Október 19, 2013, 18:34:21 večer
-
Ciao ragazzi, idem si kúpiť akumulátor 12V/7,2 Ah
http://www.emos.sk/zbozi/1201000800-oloveny-akumulator-12v/7,2-ah (http://www.emos.sk/zbozi/1201000800-oloveny-akumulator-12v/7,2-ah)
Chcem sa opýtať aké nabíjačky batérií používate? Aké odporúčate?
Grazie, arrivederci 8)
-
Ciao, mám tiež 7,2 Ah/12V. Používam nabíjačku OPTIMATE 2. Jej výhoda je, že akumulátor môže byť pripojený aj nepretržite a aj počas prevádzky a nabíjačka si to sama kontroluje a eguluje. Nabíja aj gelovky. Nevýhoda menší max. nabíjací prúd max 0,8A, ale ani by som to nepovažoval za nevýhodu...
-
Určite by bolo lepšie, aby nabíjačka mala aj signalizáciu stavu nabitia batérie.
Večer pripojím a ráno nabité...
-
ja pouzivam obacajnu 8A autonabijacku z tesca, ktora ukazuje len akym prudom nabija na % , po 20 percent
-
Treba vám zdroj konštantneho napätia (platí pre lead-acid baterie). ak je baterka nabitá tak s nabíjačky neodoberá takmer žiaden prúd. Na batérii vačšinou je napísané max napätie pre článok (6 člákov - 12) stačí to dodržat. Nepodbitie baterie pod určité napätie takisto, zopár z vás už zažilo umretie baterky. Lepšie a detailnejšie vám to vysvetlí Pegsli, už sa tomu profesionálne zopár rokov venuje.
-
Môj názor Marek poznáš - poriadný tvrdý zdroj s reguláciou prúdu a prúd. obmedzením ;)
-
Ja momentalne akumce nabijam priamo SLA vystupom zo zdroja pre CB stanicu.
-
Nabíjací prúd by nemal byť viac ako 1/10 kapacity akumulátora. Pri menšom prúde sa predlžuje životnosť aku. Treba pozrieť aj údaje od výrobcu konkrétneho aku. Nabitý aku. má mať 12,8V.
-
Nabíjací prúd by nemal byť viac ako 1/10 kapacity akumulátora. Pri menšom prúde sa predlžuje životnosť aku. Treba pozrieť aj údaje od výrobcu konkrétneho aku. Nabitý aku. má mať 12,8V.
Blbost, po nabití má pomaly 13,8 až 14V, to 12,8V je pracovné napätie pri ktorom akumec vydrží najdlhšie.
-
Nabíjací prúd by nemal byť viac ako 1/10 kapacity akumulátora. Pri menšom prúde sa predlžuje životnosť aku. Treba pozrieť aj údaje od výrobcu konkrétneho aku. Nabitý aku. má mať 12,8V.
Blbost, po nabití má pomaly 13,8 až 14V, to 12,8V je pracovné napätie pri ktorom akumec vydrží najdlhšie.
Keď to porovnám s autom, tak alternátor dobíja od 13,8V -14,4V a pri vypnutom stave ma bateraka cca 12,5 - 12,8V
-
Aj u mňa má po nabití a ustálení napätia od 12,8 do 13 Volt..
-
Ja som tiež myslel po ustálení. Keď odpojím nabíjačku, tak má aj 13,6V a záleží aj od druhu nabíjačky, môže to byť aj 14 až 14,2V. Čítal som, že v aute alternátor dobíja napätím 14,4V preto aby dochádzalo k úniku plynov z akumulátora, respektíve z motorového priestoru. Keď vypnem motor, tak mám v palubnej sieti okolo 12,8V pri vypnutých spotrebičoch. Takže ak je pod 12,8 tak už neni nabitá na 100%, to je taká hranica..
-
To sú autobatérie, porovnávate 2 veci. Autobatéria zvládne oveľa horšie zaobchádzanie ako low-end batéria do UPS-ky. 1/10 alebo tzv 0,1C prúdu (vo vašom prípade 7Ah/12V "tehličky") je 0,7A zhruba pri novej batérii asi 12 hodín nabíjania a ukončovanie niekde pri 14,1V. pri 12,8 sa nenabije dostatočne...
-
... a sem tam pouzivam aj toto...
-
To sú autobatérie, porovnávate 2 veci. Autobatéria zvládne oveľa horšie zaobchádzanie ako low-end batéria do UPS-ky. 1/10 alebo tzv 0,1C prúdu (vo vašom prípade 7Ah/12V "tehličky") je 0,7A zhruba pri novej batérii asi 12 hodín nabíjania a ukončovanie niekde pri 14,1V. pri 12,8 sa nenabije dostatočne...
Veď ako som písal, že po ukončení nabíjania má 13,6. Ale to je s mojou nabíjačkou, ktorá je klasifikovaná ako "Udržiavacia". Iné nabíjačky majú konečne napätie aj nad 14V. Napätie potom poklesne na 12,8. Ja som spokojný 8)
-
Mám doma 3x 12V/7Ah batérie a obe po nabití 14,5 Voltami majú naprázdno od 12,8 do 13,07 V. Tak ja neviem. Väčšinou hovorím tak, ako prax ukazuje :D
-
No ja osobne som svoju "tehlu" nabíjal pri naštartovanej elektrocentrál e pri 15V a 1A a celku to bežalo fajne :D Ale jak sa vraví čím je baterky viac vybytá, tak tým má väčší odpor. preto si na začiatku aj zcelku "pocuckáva" z nabíjačky.
P.S.: ...Kde je odpor, tam je prúd...
-
Nepúšťal si do nej náhodou striedavinu ? :D :D :D
-
centraly maju original vyvod pre nabijanie autobaterii, teda tam ide jednosmerny prud, mam doma taku centralu
-
No mne asi ani nabíjačku nebude treba ::)
Len musí byť jasná obloha ;)
http://tech.sme.sk/c/1992054/pozname-unikatny-sposob-ako-nabit-bateriu-mobilu-bez-nabijacky.html (http://tech.sme.sk/c/1992054/pozname-unikatny-sposob-ako-nabit-bateriu-mobilu-bez-nabijacky.html)
-
No mne asi ani nabíjačku nebude treba ::)
Len musí byť jasná obloha ;)
http://tech.sme.sk/c/1992054/pozname-unikatny-sposob-ako-nabit-bateriu-mobilu-bez-nabijacky.html (http://tech.sme.sk/c/1992054/pozname-unikatny-sposob-ako-nabit-bateriu-mobilu-bez-nabijacky.html)
Vydané 1. 4. 2005 o 0:00
-
No ale späť k téme... Keď sme už boli aj pri tých autobateriach, tak by nebolo zlé spojiť prijemne s užitočným a mať nabíjačku či už na batériu "tehličku" 7Ah alebo autobateriu 80Ah.
http://www.autozulu.sk/index.php?lang=sk&route=product/product&path=33&product_id=226 (http://www.autozulu.sk/index.php?lang=sk&route=product/product&path=33&product_id=226)
-
No ale späť k téme... Keď sme už boli aj pri tých autobateriach, tak by nebolo zlé spojiť prijemne s užitočným a mať nabíjačku či už na batériu "tehličku" 7Ah alebo autobateriu 80Ah.
http://www.autozulu.sk/index.php?lang=sk&route=product/product&path=33&product_id=226 (http://www.autozulu.sk/index.php?lang=sk&route=product/product&path=33&product_id=226)
Bol by som opatrny, ta nabijacka sa spolieha na automatiku, ale v tej cene to poriadnu nemoze mat. PB gelovka by sa nemala nabijat prudom vacsim ako je 30% jej kapacity v Ah / 10hr, teda napriklad pri 7Ah je to 2,1A, optimalne pre zivotnost je ale 20%, teda 1,4A pri 7Ah. Nabijacka v linku ma 4A s poznamkou STABILNY NABIJACI PRUD... Absolutna hodnota nabijacieho prud by podla popisu mohla byt regulovana pulznou metodou, ale ci a ako funguje.... Ta nabka je vhodna pre baterky od 12Ah ale aj tu treba byt opatrny, nie je jasne ake je konecne nabijacie napatie pri tomto allinone zazraku...
Pri nabijacke PB accu je dolezite obmedzenie prudu (moze byt aj pulzne RMS hodnotou) a obmedzenie napatia. Pri gelovkach 2,27V / clanok pri trvalom nabijani, 2,35V az 2,40V/cl pri zrychlenom nabijani, kedy treba pri poklese prudu pod 0,01C nabijanie ukoncit alebo prepnut na trvale nabijanie, inak bateria zacne plynovat a nezvratne (bez rozobratia accu) sa nici.
-
Nakoniec mi jeden známy doniesol takýto akumec a dokonca 2x:
12V, 7Ah
Už len doriešiť tu slávnu nabíjačku... na akumci píše max. nabijaci prúd 2.1A
-
no take daco som aj ja nafasoval od kamosa, mal to z nejakej kolobezky elektrickej, mohla by byt aj lahsia ale da sa
-
Daj to na zdroj konsť. napätia s prúd. obmedzením a neptorebuješ žiadnu nabíjačku. Zdrojom ju nabiješ vynikajúco. V robote ich používam, takisto doma (doma ich mám cca. 7 ks, z toho funkčné 4). Kedysi som nabíjal 6V do opakovača a nabili sa na 99 % so zdrojom.
-
No Mailo mal si pravdu,,, oba akumce su KO :'(
Jeden mal 1.6V a druhy 0.5V Kto vie ako dlho sa už nepožívali ???
Akurát ich môžem odniesť na príslušný zberný dvor...
-
Skôr by som povedal, že ich niekto skladoval vybité, al. sú staré. Ani tuškovú baterku nenabiješ, keď má 0,5 V.
-
Skôr by som povedal, že ich niekto skladoval vybité, al. sú staré. Ani tuškovú baterku nenabiješ, keď má 0,5 V.
Ale snaha o oživenie bola ;D
Dikes za postup ;)