OSCB portál
“ Všetko o CB a PMR ”


We are currently at 0 of our daily target of denny ciel posts.

Zdroje napätia na portejbloch

0 Members a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline pugzley

  • Pokročilý
  • ****
    • Príspevky: 264
    • Karma: 28
    • Zobraz profil
  • Lokátor: JN88ME
  • Skype: pugzley
Odpovedať #20 on: Júl 18, 2018, 19:29:28 večer
You are not allowed to view links. Register or Login
Ano, na nastartovanie auta naftoveho, kde treba najskor poriadne nazhavit, to asi nebude dobre. Benzin by som aj trochu veril...

Vela bude zalezat, koli comu nejde nastartovat :) Ak je vymlatena baterka, lebo ostali svietit svetla, tak nie je sanca. Ak je vonku -25C a tyzden sa nejazdilo, nie je sanca. Ak je vonku +30C a len sa mesiac nejazdilo a vytlkol to alarm a central, tak mozno :)


erixon

  • Guest
Odpovedať #21 on: Júl 18, 2018, 19:51:50 večer
Pugzley mam este otazku  :)
Pises, ze 5Ah baterka mala cez 11,5V na konci portejblu. Mna len zaujima, aku hodnotu ma standartne ?
Pozeral som rozne sady Li-Po na nete a nasiel som ich niekolko. 11.1 , 11.4 , 14.8 , 15.2 V
Uvazujem o pripadnej kupe a je ich teda pekna kopa  :)


Offline IvanBardejov

  • KN09MH
  • Moderátor
  • Guru portálu
  • *****
    • Príspevky: 1129
    • Karma: 29
    • Zobraz profil
Odpovedať #22 on: Júl 18, 2018, 20:09:07 večer
Zatial sa ale nikto nezamyslel nad napetim je rozdiel ak mas zo zdroja  13,8 V  alebo z baterky max 12,5 a pri zatazi urcite len tesne nad 12 alebo aj pod 12 V


erixon

  • Guest
Odpovedať #23 on: Júl 18, 2018, 20:15:19 večer
Napatie asi nebude moc kriticke. Teda pokial ide o CB a 4W. Moj Dragon 101 ma 9x1,2V bat a AE2850 ma 10x1,2V bat. Alan 42 ma tusim 6 a 8ks bat akumulator...


Offline Roman

  • Senior portálu
  • ***
    • Príspevky: 106
    • Karma: 13
    • Zobraz profil
  • Lokátor: JN88PI
  • Skype: romankrizan
Odpovedať #24 on: Júl 18, 2018, 20:46:29 večer
You are not allowed to view links. Register or Login
Pre mna je aktualna otazka, ci ako zdroj na portejbl sa hodi viac NiMH alebo Li-Po ?  (vseobecne Nixxx alebo Li-xxx)
Rozdiel vo vahe, NiMH 13,2V 13Ah battery pack 2,8Kg. Li-Po 11,1V 5,1Ah pack x2 bude 10,2Ah pri 0,8Kg
Cena NiMH 190$ (podla linku od Skippera) a Li-Po 100€
Asi sa daju najst aj ine, lepsie ceny, no pre mna to je odpoved, ze Li-Po uz neni take drahe a zacina byt dobra alternativa ku NiMH a Pb.
Jednoznacne Li-xx
Daju sa aj lacnejsie. Tie moje 5Ah LiPo som kupoval po 25$ kus.
You are not allowed to view links. Register or Login
Akurat je k nej potrebna nabijacka s balancerom. Napr takato:
You are not allowed to view links. Register or Login
alebo univerzalna nabija vsetky druhy akumulatorov:
You are not allowed to view links. Register or Login

20Ah LiPo som si vyskladal za cca 54$


erixon

  • Guest
Odpovedať #25 on: Júl 18, 2018, 21:23:53 večer
Roman, dakujem za info, presne taku nabijacku som zhanal. Douzivat este NiMH a zaroven uz zacat Li-Po. Povodne som mal v plane sa orientovat na format 18650 Li-Ion, kedze moja stara nabijacka zvlada okrem 1,2V aku aj tieto. No asi bude lepsia cesta ist rovno na Li-Po.


Offline pugzley

  • Pokročilý
  • ****
    • Príspevky: 264
    • Karma: 28
    • Zobraz profil
  • Lokátor: JN88ME
  • Skype: pugzley
Odpovedať #26 on: Júl 18, 2018, 22:02:22 večer
Erixon, rano zhodena z nabijacky mala 12,6V, 3S Lipo. Tych 11,5V bolo bez zataze, po odpojeni od mCHF. (RX 400mA, TX 0,9 az 3A v SSB). Nabijacku doma pouzivam imax B8+ v aute a na hotel mam pomalu ale malu a lahku DC-4S.

Ak len vyberas co kupis, pozri aj na LiFePo4 akumce, znesu horsie zaobchadzanie a lepsie sa spravaju v zime a hlavne 4 v serii maju napatie najvhodnejsie pre zamyslane pouzitie k CB, treba ale k nim vhodnu nabijacku, nie standard Liion / LiPo.

Ivan, pre CB v FM je to "jedno" ci 12,5 alebo 11V, ak je radio rozumne navrhnute a ci da 3 alebo 4W protistrana nema sancu postrehnut. LiPo ma vyrazne mensi vnutorny odpor voci Pb a rozdiel napatia RX/TX pri malych odberoch pod 0,5C ACCU je maly.

Pre KV a vacsie vykony dost zalezi aj od TRX a prevedenia kablikov a konektorov medzi baterkou a TRX. Icom IC706 / IC7000 je na napatie vyrazne haklivejsi ako Yeasu FT-857, ktory pri nastavenych 35W v SSB zacina robit problemy pod 11V pri TX, ked poblikne v spicke 10,xV je cas menit baterku :) Radio mam upravene na takuto prevadzku, vacsie kludove prudy budica a konca pre rozumny signal aj pri nizsom napati.
IC706MK2 mava problem uz pod 12V, tam treba 4S LiPo a diodovy proticlanok zo zaciatku, pokial ma accu nad 15V.
Uz som mimo temy o CB, ale pre Marconyho moze byt aj tato info uzitocna ;)
« Last Edit: Júl 18, 2018, 22:17:56 večer od pugzley »