Author Topic: Zdroje napätia na portejbloch  (Read 902 times)

Offline pugzley

  • Senior portálu
  • ***
  • Posts: 234
  • Karma: 23
    • View Profile
  • Lokátor: JN88ME
  • Skype: pugzley
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #20 on: Júl 18, 2018, 19:29:28 pm »
Ano, na nastartovanie auta naftoveho, kde treba najskor poriadne nazhavit, to asi nebude dobre. Benzin by som aj trochu veril...

Vela bude zalezat, koli comu nejde nastartovat :) Ak je vymlatena baterka, lebo ostali svietit svetla, tak nie je sanca. Ak je vonku -25C a tyzden sa nejazdilo, nie je sanca. Ak je vonku +30C a len sa mesiac nejazdilo a vytlkol to alarm a central, tak mozno :)

Offline erixon

  • Nováčik na portáli
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: 0
    • View Profile
  • Lokátor: JN98EO
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #21 on: Júl 18, 2018, 19:51:50 pm »
Pugzley mam este otazku  :)
Pises, ze 5Ah baterka mala cez 11,5V na konci portejblu. Mna len zaujima, aku hodnotu ma standartne ?
Pozeral som rozne sady Li-Po na nete a nasiel som ich niekolko. 11.1 , 11.4 , 14.8 , 15.2 V
Uvazujem o pripadnej kupe a je ich teda pekna kopa  :)

Offline IvanBardejov

  • KN09MH
  • Moderátor
  • Guru portálu
  • *****
  • Posts: 1081
  • Karma: 26
    • View Profile
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #22 on: Júl 18, 2018, 20:09:07 pm »
Zatial sa ale nikto nezamyslel nad napetim je rozdiel ak mas zo zdroja  13,8 V  alebo z baterky max 12,5 a pri zatazi urcite len tesne nad 12 alebo aj pod 12 V

Offline erixon

  • Nováčik na portáli
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: 0
    • View Profile
  • Lokátor: JN98EO
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #23 on: Júl 18, 2018, 20:15:19 pm »
Napatie asi nebude moc kriticke. Teda pokial ide o CB a 4W. Moj Dragon 101 ma 9x1,2V bat a AE2850 ma 10x1,2V bat. Alan 42 ma tusim 6 a 8ks bat akumulator...

Offline Roman

  • Junior na portáli
  • **
  • Posts: 79
  • Karma: 2
    • View Profile
  • Lokátor: JN88PI
  • Skype: romankrizan
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #24 on: Júl 18, 2018, 20:46:29 pm »
Pre mna je aktualna otazka, ci ako zdroj na portejbl sa hodi viac NiMH alebo Li-Po ?  (vseobecne Nixxx alebo Li-xxx)
Rozdiel vo vahe, NiMH 13,2V 13Ah battery pack 2,8Kg. Li-Po 11,1V 5,1Ah pack x2 bude 10,2Ah pri 0,8Kg
Cena NiMH 190$ (podla linku od Skippera) a Li-Po 100€
Asi sa daju najst aj ine, lepsie ceny, no pre mna to je odpoved, ze Li-Po uz neni take drahe a zacina byt dobra alternativa ku NiMH a Pb.
Jednoznacne Li-xx
Daju sa aj lacnejsie. Tie moje 5Ah LiPo som kupoval po 25$ kus.
https://hobbyking.com/en_us/zippy-flightmax-5000mah-3s1p-20c.html
Akurat je k nej potrebna nabijacka s balancerom. Napr takato:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-b4-compact-35w-4a-automatic-balance-charger-2-4s-lipoly.html
alebo univerzalna nabija vsetky druhy akumulatorov:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-accucell-6-50w-6a-balancer-charger-lihv-capable.html

20Ah LiPo som si vyskladal za cca 54$

Offline erixon

  • Nováčik na portáli
  • *
  • Posts: 7
  • Karma: 0
    • View Profile
  • Lokátor: JN98EO
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #25 on: Júl 18, 2018, 21:23:53 pm »
Roman, dakujem za info, presne taku nabijacku som zhanal. Douzivat este NiMH a zaroven uz zacat Li-Po. Povodne som mal v plane sa orientovat na format 18650 Li-Ion, kedze moja stara nabijacka zvlada okrem 1,2V aku aj tieto. No asi bude lepsia cesta ist rovno na Li-Po.

Offline pugzley

  • Senior portálu
  • ***
  • Posts: 234
  • Karma: 23
    • View Profile
  • Lokátor: JN88ME
  • Skype: pugzley
Re: Zdroje napätia na portejbloch
« Reply #26 on: Júl 18, 2018, 22:02:22 pm »
Erixon, rano zhodena z nabijacky mala 12,6V, 3S Lipo. Tych 11,5V bolo bez zataze, po odpojeni od mCHF. (RX 400mA, TX 0,9 az 3A v SSB). Nabijacku doma pouzivam imax B8+ v aute a na hotel mam pomalu ale malu a lahku DC-4S.

Ak len vyberas co kupis, pozri aj na LiFePo4 akumce, znesu horsie zaobchadzanie a lepsie sa spravaju v zime a hlavne 4 v serii maju napatie najvhodnejsie pre zamyslane pouzitie k CB, treba ale k nim vhodnu nabijacku, nie standard Liion / LiPo.

Ivan, pre CB v FM je to "jedno" ci 12,5 alebo 11V, ak je radio rozumne navrhnute a ci da 3 alebo 4W protistrana nema sancu postrehnut. LiPo ma vyrazne mensi vnutorny odpor voci Pb a rozdiel napatia RX/TX pri malych odberoch pod 0,5C ACCU je maly.

Pre KV a vacsie vykony dost zalezi aj od TRX a prevedenia kablikov a konektorov medzi baterkou a TRX. Icom IC706 / IC7000 je na napatie vyrazne haklivejsi ako Yeasu FT-857, ktory pri nastavenych 35W v SSB zacina robit problemy pod 11V pri TX, ked poblikne v spicke 10,xV je cas menit baterku :) Radio mam upravene na takuto prevadzku, vacsie kludove prudy budica a konca pre rozumny signal aj pri nizsom napati.
IC706MK2 mava problem uz pod 12V, tam treba 4S LiPo a diodovy proticlanok zo zaciatku, pokial ma accu nad 15V.
Uz som mimo temy o CB, ale pre Marconyho moze byt aj tato info uzitocna ;)
« Last Edit: Júl 18, 2018, 22:17:56 pm by pugzley »