OSCB portál
“ Všetko o CB a PMR ”


We are currently at 0 of our daily target of denny ciel posts.

CB Maraton 48h (CBM48)

Spojené udalosti

  • CBM48: Október 11, 2019 - Október 13, 2019

0 Members a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline MatesBrno

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 46
    • Karma: 10
    • Zobraz profil
    • CBPMR
Odpovedať #10 on: Október 14, 2019, 08:11:22 ráno
Ahoj Erixon,

tiez ma to potesilo. Specialne preto, ze zo Serlichu nam to na JV velmi nechodilo. Niekde od Malych Karpat po Javorniky, v tom uhle, nam trosku tienil blizky najvyssi vrchol Orlickych hor, Velka Destna (mimochodom, stoji tam nova rozhladna, robia dokoncovacie prace).

Zatial su pocity aj prve odozvy na CBM48 dobre, verim, ze 1. rocnik bude. Pokial ide o tento, zbieram teraz denniky, na ine velmi cas nebude. Odovzdavanie dennikov mozno sledovat na stranke prihlasenych cervenanim poradovych cisel You are not allowed to view links. Register or Login. Do skoncenia odovzdavania, prosim, denniky nezverejnovat.

Inak vylet do Orlickych hor sa vydaril. Overil som si, ze na magnetku v aute sa da pohybom obsluzit niekolko lokatorov, aj ked ziskat viac spojeni bola fuska. Klucove bolo zastavit sa na spravnom kopceku a vystihnut kde a kedy vysielaju protistanice. Mam dojem, ze sa mi pri presune zo Zalostinej na Serlich podarilo takto aktivovat asi 5 lokatorov. Najuspesnejsi bol kopec nad obcou Jedli, odkial to lietalo na Slovensko a parkovisko Kauflandu v Zabrehu, odkial bolo pocut CBckarov z okolitych kopcov.

Dakujem v prvom rade kontrolkam (exp.Perun - Marian Strecno a Roman Teplicka, exp.Radegast - Venca Chotesov a Apachovi Znojmo), ze mi pomohli udrzat sutaz pri zivote po cely vikend. Z mojho pohladu to zilo hlavne na Morave a zapadnom Slovensku, zo Serlichu som uz snad ani sutazne spojenie neurobil. U opakovacov - Vyzvy som daval hlavne na opakovaci Karasin - sa mi sutazne stanice neozvali. Mohli to urobit prave stanice z okolia Brna, ale nemali vybavenie. Podarilo sa mi takto ale spojit napr. s Alexandrom Suchohrad ked som bol na Serlichu. Po povodnej informacii, ze opakovac 73 nepojde mi naopak pripravil tento male prekvapenie, ked tusim v sobotu vecer fungoval a robil som na tom kanali spojenie so stanicami, ktore neboli v jeho dosahu a mali tam kolecko.

Nakoniec dakujem aj prihlasenym sutaziacim a vsetkym, ktori pomohli ozivit pasmo alebo urobili na sutazne stanice spojenie.

Mates Brno
« Last Edit: Október 14, 2019, 08:15:05 ráno od MatesBrno »
Mates Brno (JN89GE, 320m)


Offline erixon

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 8
    • Karma: 3
    • Zobraz profil
  • Lokátor: JN98EO
Odpovedať #11 on: Október 14, 2019, 23:30:26 večer
Mozno do dalsieho rocnika by bolo dobre zjednodusit propozicie ?  A mozno to chce iba cas a sutaziaci sa do toho dostanu ...
Na pasme som pocul rozhovor, ze su komplikovane  :)

Neviem ci je rozdiel v bodovani medzi /p ako portable a /m ako mobil. Vela stanic uz dlho pocuvam, ako sa odvezu autom na kopcek, postavia magnetku na strechu auta a robia spojenia. Hlasia sa do eteru ako /p. Neviem teda, no ja sa v takom pripade hlasim ako /m. Podla mna to neni portable. Ina vec nastane, ked  idem autom na kopcek, postavim pri nom antenu, na stoziar ci udicu, to hlasim  /p teda portable. No mozno to ani neni podstatne pre vyhodnocovatel a, ani sutaziaceho, rozlisovat to presnejsie.

Pocas sutaze CBM48 mozem potvrdit, ze som sa dostal na opakovac k3 a k73. Hlasenia bolo pocut na k23, ale tam neovladam pouzivanie. (dtmf nemam)
Ine som v mojom dosahu uz nepocul.

Mates, asi som mal aj kusok stastia na spojenie, kedze viac som ta uz nepocul v nedelu. Moc som sa na kopec neponahlal, kedze som mal v hlave koniec az o 18:00.  Mozno to bolo aj spojenie na poslednu chvilu  :)
Skoda uz len, ze sa mi nepodarilo spojenie na Skippera, no neviem ci vobec bol na pasme. Pocul som ho len v piatok, no nemal som vhodne QTH  :(


Offline MatesBrno

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 46
    • Karma: 10
    • Zobraz profil
    • CBPMR
Odpovedať #12 on: Október 15, 2019, 13:49:17 večer
Ahoj Erixon,

Pokial ide o otazku mobil/portable, moj pristup k tomu je nacrtnuty v poslednom bode stranky FAQ You are not allowed to view links. Register or Login. Nechcem vylucit z hry jednotlivcov a preto sa bude minimalne v CBM48 na mobil pozerat v rozsirenom vyzname, t.j. predpokladame, ze auto si najde nejake pekne miesto pri ceste, zajde tam a nejaku dobu vysiela v podstate ako chce a ide dalej. U sutaziacich je toto vlastne ina otazka ako ci sa zahlasia pod /m alebo /p, lebo rozhodujuce pre CBM je, v akom su rezime a tym padom ake maju pismenko na konci sutaznej volacky. Takze si uvedomujem, ze nakoniec hovorime o dvoch veciach. Kedy si mozes v CBM zmenit volacku a co hlasit za nou. To /m a /p je dolezite v CB lige, pretoze tam sa podla toho jednak hodnoti, ci mozes mat s danou volackou dalsie spojenie a tiez, ci mozes mat s /p spojenie, ak si na to iste miesto uz jedno /p mal.

K zlozitosti propozicii - viem o tom a vela veci som pred 11.10.2019 zjednodusoval ako sa len dalo, posledne dni potom zas mozno trochu komplikoval ked som videl kto ako premysla, ze by "obisiel" to, co bolo mojim zamerom. U bodovania si staci uvedomit, ze sa pocita:

    POCET SPOJENI x KOEFICIENTY REZIMU PROTISTANIC x BONUS ZA POCET LOKATOROV

To je vsetko.

Ciastocne si ludia budu musiet zvyknut, pretoze som si sam cez vikend urobil vysielanie z dvoch kot a jazdu medzi nimi "...a videl Mates, ze je to dobre" :-). 

Uz som aj k tomu napisal dennik, a tam tiez nevidim ziadny problem. Mam v CL6 tri denniky - jeden klasicky zo Zalostinej, jeden klasicky zo Serlichu a  jeden modifikovany z cesty, kde som musel do poznamky pripisat lokator, z ktoreho som vysielal. To je vsetko. Navstivil som sedem lokatorov, to znamena, ze sa mi podla bodu 11 propozicii bude nasobit vsetko troma (ani som si neuvedomil, ze mi chyba jeden lokator, aby to bolo 4!). Samozrejme mimosutazne. Pravdu povediac, nevidim tam ziadnu velku zlozitost. Na niektorych riadkoch dennika som este do poznamky musel dopisat "OPAK 65" alebo "USB". Podla mna najzlozitejsie v propoziciach je osetrovanie hranicnych pripadov, ktore sa ale mnohych nebudu tykat.  Pri mojej ceste som napriklad ani nemusel pocas preteku guglit, ze ci dodrzim casovy limit presunu, lebo som isiel 5 1/2 h normalnym tempom relativne priamociaro a z toho boli 1 1/2h zastavky na vysielanie. Ale budem samozrejme pocuvat, co ludia hovoria, len skratka nechcem, aby zjednodusenie viedlo k tomu, ze to bude druhe EBH alebo druhy CB Polny den (nic proti tymto sutaziam!).

Z dalsich pozorovani  mi prislo, ze volaci znak kontrolky ma zbytocnu nulu (napr. S101K), kedze kontroliek nebude nikdy viac ako 9. Lenze potom som si uvedomil, ze S11K by mohla byt aj jedenasta slovenska sutazna stanica. Mozno to ale osetrim tak, ze budem davat kontrolkam cisla od 9 dole, potom by S9 a S8 mohli byt kontrolky a napr. jej druhe volacky S82 a S92 by sa asi so sutaznymi cislam neprekryvali. Tym by mala kontrolka kratsi kod.

Necham sa prekvapit dennikmi, ako si pocinali ti, co menili stanovisko (napr. Fugas, Lubos s Jankou Miloslavov alebo kontrolky Apache, Radegast a ja) a ako ti, co boli na jednom mieste dlhy cas (napr. Echo alebo exp.Perun). Pravdepodobne idealna taktika bude bud kombinacia kopca s pohybom alebo pohyb v rezime s vysokym koeficientom a poctom aktivovanych lokatorov. Ale podla vysledkov jedneho rocnika sa budu menit koeficienty rezimov do dalsieho, takze idealna taktika moze byt kazdy rok trochu odlisna.

Z pozorovania "zvrchu" mozem povedat, ze sutaziaci nevyuzili moznost opakovacov ani AM/SSB. Ja som zo Serlichu na Faltuse hovoril napr. s Alexandrom Suchohrad, ale napriek tomu ze najviac sutaziacich bolo na Morave v dosahu tohoto opakovaca, nemali potrebne vybavenie na jeho otvorenie (DTMF dialer alebo jeho simulacia aplikaciou v telefone). Na jeho platne pouzitie v preteku staci byt v presune alebo doma (co zahrna aj vsetky portably pod 300mnm).

To je v tejto chvili odo mna vsetko k tomu, bude treba takto debatovat a hladat, kde este mozu mat sucasne propozicie medzery, pripadne kde by sa este dali zjednodusit.

Priznam sa tiez, ze som nakoniec z kopca isiel proti planu uz 15:30, niekolko hodin uz nebolo spojenie na sutaziaceho a mojej technickej podpore Myvalovi Praha by bol neskorsi odchod posobil dost velke problemy, tak som to zahlasil poslednej kontrolke co som pocul, Apachovi, a vysielanie sme ukoncili. Snad som nesposobil prilis velke problemy niekomu, aj ked som z Tvojho popisu pochopil, ze Ty si este len niekde stupal na kopec.

No takze diky Erixon za spojenie! Na Slovensko mi to zo Serlichu chodilo dost zle (zakryt Velkej Destnej?).

Teba aj dalsich sutaziacich a podporovatelov zdravi Mates Brno. A uz sa tesim na ozajstny 1.rocnik!
« Last Edit: Október 15, 2019, 13:56:31 večer od MatesBrno »
Mates Brno (JN89GE, 320m)


Offline Alexander

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 5
    • Karma: 0
    • Zobraz profil
  • Lokátor: JN88KJ
Odpovedať #13 on: Október 21, 2019, 21:37:08 večer
Áno čakal som aj ja že cez opakovač sa mi podarí viacero staníc započuť. No žiaľ nepodarilo sa. Pritom nie vždy je opakovač počuť na JN88KJ a JN88LH.

PS:Ďakujem *Karin Hrušovany* že počúva aj mimo súťaže papoucha. ;)
Doma CRT SS 9600 N Blue , mobil Alan 42. Sirio GPE 5/8 Sirio turbo. Dnt CV2000 , Premier CB2010


Offline MatesBrno

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 46
    • Karma: 10
    • Zobraz profil
    • CBPMR
Odpovedať #14 on: Október 22, 2019, 18:37:01 večer
Tak tam všetci počúvajú PREDOVŠETKÝM mimo súťaž. Zavčas ráno a večer okolo šiestej-siedmej sa tam objaví pár ľudí hlavne s Vysočiny takmer denne.
Mates Brno (JN89GE, 320m)


Offline MatesBrno

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 46
    • Karma: 10
    • Zobraz profil
    • CBPMR
Odpovedať #15 on: Október 27, 2019, 14:35:50 večer
VYHODNOTENIE CBM48 ZVEREJNENÉ

Priatelia, tak som dnes zavŕšil kontrolu denníkov a zverejnil (do 3.11. zatiaľ predběžné!) výsledky súťaže CB maratón 2019. Pozrite se sami na You are not allowed to view links. Register or Login

Priebeh súťaže aj vyhodnotenie bolo v mnohom inšpirujúce a poučné, počet zúčastnených zaistil konanie prvého ostrého ročníka v roku 2020. Teším sa, že naozaj nastalo súťaženie medzi počtom spojení, počtom lokátorov a výškou koeficientov! Pekný víkend všetkým, článok o tomto pilotnom ročníku pripravím neskôr.

Mates Brno
Mates Brno (JN89GE, 320m)


Offline MatesBrno

  • Nováčik na portáli
  • *
    • Príspevky: 46
    • Karma: 10
    • Zobraz profil
    • CBPMR
Odpovedať #16 on: November 06, 2019, 10:29:38 ráno
Sľúbený článok už vyšiel You are not allowed to view links. Register or Login.
Mates Brno (JN89GE, 320m)